New York-Washington dc

NEW YORK (3 nachten):

Geboekt voor Novotel Time Square (226 West 52nd Street, Midtown) voor 3 overnachtingen. Perfecte lokatie! Zicht op Times Square. Ik zie mezelf wel zitten op onderstaand terras met een wijntje, genietend van het uitzicht...
Terras op 5 hoog Novotel Times Square
Alhoewel wij ongeveer 17.00 uur verwachten aan te komen bij het hotel, staat onze biologische klok dan al/nog op 23.00 uur. Met een vermoeiende reis achter de rug, denk ik dat wij het de rest van de middag en avond maar even rustig aan gaan doen. We gaan een hapje eten in de buurt en doen alvast een eerste indruk op van Times Square.

De volgende dag staat Lower Manhattan op het progamma. Ik verwacht dat we vroeg wakker zullen zijn. Met de metro gaan we naar de eerste halte in Brooklyn en lopen dan via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan. Dat moet schitterend zijn; de opkomende zon die op de skyline van Manhattan schijnt. Vervolgens varen met de The Staten Island Ferry richting Vrijheidsbeeld (tevens langs Ellis Island ).
Update: in plaats van de tocht met The Staten Island Ferry, lijkt het me ook geweldig om een tochtje te maken met The Beast Speedboat Ride van Circle Line Sightseeing. Lijkt me super om over de Hudson te racen met zicht op skyline van Manhattan.... Moet je dit filmpje eens zien..Geweldig toch! De opstapplaats is ter hoogte van W 42th Street, dus de hele planning kan weer omgegooid worden :-).

Dan naar National September 11 Memorial & Museum.Tickets voor 11.30 uur geboekt. Ook willen we graag zien hoe de bouw vordert van het One World Trade Center. Verder bezoek aan Wallstreet. en een bezoek naar Grand Central Station Little Italy + China Town (eeuuh, wordt wel een beetje veel, geloof ik)

De volgende dag zijn we vast ook weer vroeg wakker en staat we naar midtown-Manhattan op het programma.

De Chrysler building staat al sinds mijn 18de (was vraagstuk in examen Kunstgeschiedenis) op mijn verlanglijstje om met eigen ogen eens te mogen aanschouwen. Ook de lobby schijnt schitterend te zijn. Dus daar ook even een kijkje nemen.
Verder willen we graag naar Empire State building , Flatiron Building en naar het Rockefeller Center. Hier willen we graag naar Top of the Rock. Behalve dat het hier rustiger is, het je hier vanuit hier ook zicht op ESB en CB.
Prometheus at Rockefeller Center

Dan naar Central Park, hier zouden we fietsen kunnen huren. We zijn hier op een zondag dus ik vewacht hier een gezellig drukte. Lijkt me ook lekker om even languit in het gras te gaan liggen en de indrukken van de eerste dagen te verwerken.

Op dag 3 kunnen we 'smorgens nog (hoop ik) even shoppen Macy's . Dan naar het Penn Station en vertrekken we on 12.35 PM per trein richting Washington DC met Amtrak. Deze rit duurt 3.40 uur. We komen aan op Union Station.

Union Station's Main Hall

WASHINGTON (2 nachten):
Hier overnachten we in een hotel vlakabij de National Mall. Op nog geen 500 meter van het Witte Huis. In januari al een verzoek gemaild aan een senator om het Witte Huis te mogen bezoeken. Als antwoord ontvingen we excelsheet en hebben we deze retour gemaild en samen met een kopie van onze paspoorten. Het verzoek moet tussen de 4-6 maanden van te voren worden ingediend, maar je hoort pas 2 weken van te voren of je toestemming krijgt. Ach, niet geschoten is altijd mis, dus we wachten het af.  Een bezoek aan The Washington Monument is vanwege de aardbeving van 24 augustus 2011 nog niet mogelijk. Aangezien we hier maar één volle dag hebben, is het misschien het meest praktisch om een tour bij  Old Town Trolley Tour te boeken. Dat zijn we niet al te veel tijd kwijt met lopen. We zouden ook richting Pennsylvania Avenue  NW kunnen lopen (150 m). Dan staan we recht voor The Old Post Office Tower. Deze heeft een hoge toren en kun je de Mall prachtig overzien, om zo alvast een eerste indruk . Weer beneden staan we voor Bike and Roll waar we fietsen kunnen huren... En anders is er ook altijd nog de metro. Het hangt ook allemaal erg af of (en voor welk tijdstip) we een uitnodiging krijgen voor The White House Tour.

Verder nog erg leuk om te bezoeken:
- National Air and Space Museum
- The Mall, National Geografic: Walking tour
- Dan Brown ; The lost Symbol tour
- Spy museum

Op dag 5 vertrekken we via Ronald Raegan Airport naar Las Vegas met Delta Airlines met een tussenstop in Memphis, Tennessee