maandag 6 augustus 2012

Dag 10 - Bryce NP - Page (AZ)

Vanmorgen na ontbijtje de koffers weer gepakt. We worden al steeds handiger in het snel koffers pakken. We zitten op slechts enkele kilometers van de ingang van het park, maar we maken eerst nog een paar grappige foto's bij souvenirwinkeltjes in westernsfeer.

In het park parkeren we bij Sunrise-point en starten we de Queens Garden trail (in combinatie met de Navajaloop-trail). Wat is de natuur hier ONTZETTEND mooi. Ik had al veel plaatjes vooraf gezien, maar als je het met eigen ogen in 3dimensies ziet, is het zó veel mooier! Ik heb bijna 200 foto's gemaakt; om de paar meter leek het uitzicht nog weer mooier. Het was een beetje bewolkt en door de grote hoogte is de temperatuur ook wat lager. Een prima wandeltemperatuur. Alleen het laatste stukje was nog behoorlijk steil. Ook kwamen we veel chipmunks (kleine eekhoorns) tegen. Ze kwamen heel dichtbij.

Daarna op weg naar Page. We blijven ons verbazen over de afwisselende natuur. We hebben via de Iphone lekkere muziek in de auto en de wegen rijden hier prima. Vlak voor Page reden we over de brug bij de Glen Canyon dam. Direct nadat we de brug over waren kregen de politie achter ons aan met zwaailichten en sirenes. We waren ons van geen kwaad bewust, maar toch maar even stoppen. De agent gaf aan dat we veel te hard over de brug waren gereden; 40 ml ipv 25 ml/ph. (65 km ipv 40 km/pu.). Oeps...Hij vroeg om Pieter zijn rijbewijs en liep hiermee terug. Het duurde best wel lang voordat hij terug kwam. Hij zei  vervolgens dat hij het bij een waarschuwing zou laten. Pff, gelukkig maar.  Nog voor Page namen we de afslag naar 'Lone Rock'. Dit is een enorm rotsblok in Lake Powell. Hiervoor moesten we een stukje door het het zand rijden; een beetje eng, maar gelukkig kon onze AWD dat goed aan. Aan het meer stonden allemaal amerikanen met grote campers. Het waaide heel erg en we besloten al snel door te rijden naar het hotel.

'Lone Rock'  Lake Powell

Off road bij 'Lone rock'

Het bleek dat de klok weer een uur terug moest dus we waren net wat te vroeg om in te checken maar we konden wel direct het zwembad in. Het is een klein zwembad, maar het is erg rustig en even lekker verfrissend na de wandeling van vanmorgen. Omdat we moesten wachten, kregen we de suite aangeboden. Helemaal prima met dubbele badkamers en een aparte zithoek. Vanavond zijn we naar Dam Bar & Grill gegaan om te eten. Rick had ontzettend veel zin een Big Dam Burger en hij was er van overtuigd dat hij die wel op kon... ha,ha, hij is ongeveer tot de helft gekomen. Wij hebben zelf ook flink getafeld en we zijn net weer terug op de hotelkamer om even uit te buiken. wat weer een prachtige dag! Bryce NP staat zeker in mijn top 3 van mooiste omgevingen qua natuur.

1. Rick, ik wil de andere helft wel opeten!

X Tante Nynke

2. En anders wil Rowan ook nog wel een stukje. Die is ook gek op grote hamburgers.
    Veel plezier maar weer gewenst.

Liefs van Er Yvo Ro en Li

3. Haha, grappig om te zien wij hebben dezelfde foto's bij het western winkeltje.
    Mooi is de natuur daar heh en gelukkig geen bekeuring gekregen, pff.

4. Leuke foto's zo in dat western stadje. Mooie natuur, die kleuren van de rotsen, prachtig hoor!
    Dat is nou nog eens een BIG BURGER, wauw. Daar kun je makkelijk met z'n tweeën van eten, en dan zit je nog hartstikke vol ;-)
    Grtz.Yvonne

5. It sjoch op de foto Rick en Vera achter de tralies, mar dat hie dus Pieter de hurdrider wêze moatten!

Groet,

Ruurd en Alie

6. Wat een prachtige foto's! Tjonge, tjonge, ook in Amerika de wet aan je laars lappen Pieter! Snelheidsmaniak! Hahaha! De collega's uit de Amerika belden al even naar Terschelling. Heb een goed woordje voor je gedaan!